De’Longhi med storsatsning i hele Norden

«Slipp løs kaffens fulle kraft!»

Et abstrakt bilde av noe som minner om kaffebønner. De’longhi kommer med en storsatsning i hele Norden.

I Norden drikker man kaffe som aldri før. Derfor velger nå den italienske kaffespesialisten De’Longhi å satse stort på det nordiske markedet med sin vårkampanje «Slipp løs kaffens fulle kraft».

2021 kommer til å innebære et stort løft for De’Longhi. I løpet av våren blir det fullt fokus på det nordiske markedet med en rekke markedsaktiviteter i Norge, Sverige og Danmark. I Norge vil man tydelig se dette via TV, radio, online, SoMe og en rekke butikkaktiviteter.

«Slipp løs kaffens fulle kraft»

Samtidig lanserer De’Longhi en ny visuell identitet. Den skaper symbiose mellom tradisjonen i varemerkets italienske røtter, produktenes moderne design og nyskapende teknologi. 

Beslutningen om å satse massivt på det nordiske markedet skyldes en voksende etterspørsel etter helautomatiske kaffemaskiner. Få eier denne type maskin, men mange er interessert i å kjøpe en. Samtidig ligger det daglige kaffekonsumet i de nordiske landene stadig på et høyt nivå der to av tre personer drikker kaffe daglig.
– Vi ser et stort potensial i at kaffedrikkingen har en lang tradisjon og er en naturlig del av den nordiske kulturen. Samtidig ser vi en økt etterspørsel etter helautomatiske kaffemaskiner som vår Dinamica Plus. Disse gir opplevelsen av å drikke en riktig god kaffe av baristakvalitet i hjemmet, sier Ulrika Ekelund, Marketing Director Nordic.

Kampanjen «Slipp løs kaffens fulle kraft» legger fokus på fordelene av å ha en helautomatisk maskin i sitt hjem. Med ett eneste knappetrykk serveres en aromatisk kopp kaffe gjort på nymalte bønner, hvilket gir en nytelsesfull kaffeopplevelse lik den man får i en kaffebar.  

De’Longhi tilbyr kundene en forlenget garanti på 5 år på flere av sine produkter. Veiledende pris på Dinamica Plus ligger rundt 10.000 NOK.

For mer informasjon, besøk www.delonghi.com.

Relaterte artikler